Mądre wychowanie z książkowym bohaterem

Przypomniałam sobie dzisiaj o książeczce uwielbianej przed laty przeze mnie i mojego syna. Z lekturą tą wiążą się moje miłe wspomnienia wspólnego, wieczornego czytania. Magiczny świat książek: tylko mój i syna. 
Daniel Joris: „Artur czarodziej”, Wydawnictwo Siedmioróg.


Książeczka świetnie nadaje się do samodzielnego czytania przez uczniów klas I-III, a młodszym dzieciom można ją czytać i inicjować dzięki niej rozmowę.
Opowiada o Arturze, który codziennie wciela się w inne zwierzątko: myszkę, żabkę, ptaka, kreta, królika i lisa. Pod postaciami tych zwierząt przeżywa niesamowite przygody.
Pierwszy raz przeczytałam synowi tę książkę kiedy miał 4 lata. A potem wracaliśmy do niej przez wiele kolejnych lat.

Książka ma wiele pięknych i kolorowych ilustracji, tekst jest napisany dużą czcionką (w przypadku mojego syna to było istotne, ponieważ jest dyslektykiem), nie zawiera nadmiaru tekstu na stronie, opowieści są krótkie i pełne przygód.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dwa domy jedno dzieciństwo

Pierwsza wizyta u psychologa dziecięcego

Kluczem do sukcesu jest właściwa diagnoza